top of page
Search
  • Writer's pictureVrijlansier

Twilight zone

Voor het eerst sinds de aankoop geniet ik van mijn huis. Het is voltooid en opgeruimd. Alles heeft een vaste plek en elke ruimte is ingericht naar de manier waarop ik het gebruik. Naast de koelkast hangt de opener, het dopje valt in de prullenbak eronder en het lege bierflesje verdwijnt na een paar gulzige slokken in het laatje van het keukenblok waartegen ik leun. Het klopt allemaal en ik ben trots dat het is gelukt. De enige bezichtiging voor de verhuur van m'n huis is namelijk achter de rug. Het bouwstof hebben we die dag de drempel van de voordeur tot die van het dakterras afgenomen met water en zeep en het huis ruikt frisser dan ooit. De bezichtiging duurde welgeteld een kwartier, maar de potentiële huurder blijkt onder de indruk van mijn centraal gelegen appartement. Hij beslist later deze week of hij het wil hebben of niet. De tijd tussen het besluit om ontslag te nemen en het daadwerkelijke vertrek vind ik verwarrend. Ik noem het 'de twilightzone'. Op m'n werk probeer ik zoveel mogelijk taken netjes af te ronden. In het materiaalhok van het lokaal breng ik op de kistjes met penselen, prikkers en potloden nog enkele nieuwe labels aan en mijn mailbox veeg ik dagelijks schoon. Ik geniet zelfs weer van de lessen die ik geef en probeer nog enkele nieuwe werkvormen met media uit. De studenten blijken heel tevreden over mijn aanpak. Ze vinden het fijn dat ze individuele aandacht krijgen, tijdens de bijeenkomsten aan de opdrachten kunnen werken en bovenal dat hun werk binnen een dag is nagekeken.


Mijn woonkamer

's Avonds lees ik een boek of kijk een film. Mijn bankstel staat parallel aan de schuine wand van mijn woonkamer. De lijn die achter de leuning ontstaat benadrukt de openstaande deuren van mijn dakterras en de doorgang naar mijn opnamestudio. Alles is in balans of feng sui. 'k Vind het fijn dat de prullaria al zijn ingepakt en zou eigenlijk niet meer weten waarom ik hier ook alweer zo graag weg wilde. Het huis voelt opgeruimd en op de foto's die de huurbemiddelaar ervan heeft genomen oogt het klaar voor de verhuur. Nog geen drie dagen later word ik gebeld; 'Dag huisbaas, mag ik je feliciteren?' Met m'n armen gestrekt in de lucht hang ik op; 'Yes!! I bloody did it!'. 'k Bel m'n ouders direct op met het goede nieuws dat ik een huurder heb en trek nog een biertje open. Dit is het moment waarnaar ik hard heb toegewerkt.

30 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page