top of page
Search
  • Writer's pictureVrijlansier

Kenia-to-do-list

Terug aan de Weteringschans zit de coach tegenover mij te stralen in haar stoel. 'Jeetje, wat een andere energie heb jij ineens! Vertel, hoe is het de afgelopen twee weken gegaan?'. Met volle overtuiging informeer ik haar over de duikbeurs en over de zeven verschillende partijen die ik heb gesproken in anderhalf uur tijd; een stichting die opkomt voor de haaien, een project dat koraalriffen herstelt in Thailand, een duikclub die achtergelaten visnetten uit het water haalt en zo nog een aantal. Ook kwam ik de oude eigenaar van de duikclub tegen, die me voorzichtig liet doorschemeren dat hij zijn kindje nog niet was vergeten en dat ik geduld moest hebben. Nou is geduld niet m'n sterkste kant, maar ik vond het wel een positief vooruitzicht en omdat hij het zo leuk wist te brengen, kon ik die middag met plezier de duikclub promoten. 'Geweldig, het klinkt eigenlijk alsof netwerken je van nature goed afgaat. Heb je ook je contactgegevens uitgewisseld?', vraagt de coach om me even te onderbreken in mijn enthousiasme. 'Nou, sterker nog, ik heb nog met vijf partijen contact, waarvan drie intensief.' Voor het project 'Healthy Seas' ben ik gevraagd om een serie infographics te ontwerpen voor een upcoming event en promotiemateriaal voor op de sociale media.


Infographic Healthy Seas

Daarnaast mag ik 'Coral Gardening' helpen bij het ontwikkelen van een handboek voor het aanleggen van kunstzinnige koraalriffen en last but not least: 'Ik heb me aangemeld om als vrijwilliger naar Kenia te gaan om daar een bijdrage te leveren aan het herstel van koraalriffen.' Ze reageerden heel enthousiast op mijn e-mail, waarin ik uiteen had gezet dat ik op zoek ben naar een nieuwe richting en wat ik ze mogelijk te bieden heb. Als ze wil weten wat ik dan ga doen met m'n huis en of ik er al uit ben met m'n baan, reageer ik benauwd: 'Ja, geen idee, ik hoop dat ik een jaar op sabbatical mag en dan m'n huis kan verhuren.' We besluiten de sessie met dat ik een lijstje ga maken voor wat nodig is om dit te realiseren. Dit lijstje noem ik mijn Kenia-to-do-list' en zal mijn leven de komende drie maanden beheersen. Ze wenst me veel succes en stelt voor dat ik haar mag bellen als ik vastloop. Maar voordat ik naar huis ga, wil ik eerst nog even langs het hoofdkantoor SeaShepherd, want daar wilde ik ook al jaren eens iets mee doen.

9 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page