top of page
Search
  • Writer's pictureVrijlansier

Tunen

Op het hoofdkantoor van SeaShepherd, een organisatie die met fysieke acties opkomt voor de oceanen, heb ik een gesprek met de directeur van afdeling Nederland. Ik roep al jaren dat ik op een gecamoufleerd oorlogsschip walvisvaarders wil rammen, dus heb hoog ingezet en doe m'n verhaal. De stoere verschijning met lange baard en tattoeages vertelt me dat hij sindskort een tattoo-shop runt om meer inkomsten te kunnen werven voor hun heldhaftige activiteiten en missies. Een kwartier later loop ik gedesillusioneerd de winkel uit met als enige aanbod webpagina's te vertalen of te helpen met de merchandising in de winkel.

Ook op mijn reactie op het enthousiaste bericht van REEFolution heb ik niks meer vernomen. Alleen met 'Coral Gardening' heb ik regelmatig contact, maar de opties die ze me bieden, zoals het vrijwillig vormgeven van presentaties, promotievideo's en een handboek, brengen me niet veel verder in m'n zoektocht. Sowieso gaat het me financieel niet lukken om een jaar met onbetaald verlof te gaan, dus ik weet even niet meer zeker of dit allemaal wel zo'n goed idee is. Zit ik wel in de juiste flow? M'n Life-coach kijkt me bezorgd aan, pakt een blauwe marker en begint wat op een schoon blad van een flip-over te schrijven: "Acceptatie. Niet twijfelen. Doelgericht zijn. Blijven tunen en voelen. Zorg dat je in de flow blijft." De opdracht die ik meekrijg is om bewust te zijn van de momenten dat ik uit evenwicht raak, zowel op m'n werk als in relaties. En ze raadt me aan om via een ander communicatiekanaal dan mail contact op te nemen met REEFolution.


REEFolution

Een gouden zet blijkt. Nog geen dag later heb ik antwoord en lees ik dat de projectleider in overleg is om een gereduceerde prijs aan te bieden en daarom nog niet had geantwoord. Met excuses. Als ik een paar dagen later via Whatsapp een overzicht ontvang van de verwachte kosten in Kenia, kan mijn geluk niet op. Aan eten ben ik ongeveer 100 euro kwijt en aan slapen ook. Het duiken zal ongeveer 200 euro per maand gaan kosten, dus in totaal 400 euro aan vaste lasten. Ik tel er snel mijn vaste lasten in Nederland bij op, een borg van 100 euro aan onvoorziene kosten tijdens verhuur en 250 euro aan zakgeld. Als ik mijn huis nou eens voor 1750 euro exclusief gas, water en elektra kan verhuren per maand, dan hoef ik me even geen zorgen te maken.

13 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page